Forme de copt, accesorii patiserie la cele mai mici preturi, calitate Germana

Forme de copt, accesorii patiserie la cele mai mici preturi, calitate Germana
Nou! Cele mai bune forme de copt, accesorii patiserie la cele mai mici preturi, calitate Germana
A apărut o eroare în acest obiect gadget

luni

Gustare cu broccoli, morcov si branzica de vaci

Aceasta reteta este recomandata copiilor de peste 6 luni. Este o gustare delicioasa, bogata in vitamina C si se poate servi dupa amiaza, pe la 17-18.


Ingrediente: un cartof mic dulce (60 g), doi morcovi (40 g), 3-4 buchetele de broccoli (proaspat sau congelat), 40 de grame de branzica de vaci facuta in casa, cateva linguri de lapte, 5 grame de unt, putin marar proaspat.

Cum fac eu branzica de vaci: Pun la fiert laptele (LaDorna, semidegresat cu 1,5% grasime), iar dupa ce da in clocot adaug pastilele de calciu lactic (le pasez inainte) si amestec. Mai las pe foc foarte putin, max 1 minut, apoi strecor folosind un tifon (cumparat de la farmacie). De regula, se folosesc 8-9 pastile de calciu lactic (o cutie costa 6 lei) la 1 litru de lapte.


Cartofii si morcovii se pun intr-o oala, se acopera cu apa fiarta si se lasa la foc mic pana se inmoaie. Broccoli se pune in apa clocotita si se fierbe 7-10 minute.
Se scurg de apa si se pun in vasul de blender, unde le pasezi impreuna cu laptele, untul si branza, adaugand si mararul, pe care il oparesti inainte.

DE STIUT: 
Vitamina C este solubila in apa, motiv pentru care este mai bine sa oparesti broccoli la aburi, intr-un steamer sau deasupra unei oale cu apa clocotita, decat sa-l fierbi direct in apa.
Morcovul este o importanta sursa de vitamina A si beta-caroten, de vitaminele B1, B6, C, D, E si acid folic. Este un adevarat depozit de minerale (calciu, magneziu, potasiu, cupru, fier). Este, de asemenea, bogat in proteine, lipide, fibre si carbohidrati. Este foarte usor de digerat si poate fi folosit de cei mici sub forma de piure (fiert si pasat), supa crema de legume sau suc proaspat stors.
Broccoli este importanta sursa de vitamina A, complex B, C, bogat in minerale (claciu, magneziu, mangan, fier, potasiu, zinc, fosfor). Preparat la abur, fiert sau la cuptor, broccoli va fi savurat cu placere de cei mici.
Cartoful contine tuberina ( substanta care favorizeaza cresterea micutilor, este sursa bogata de vitamine (A, K, C, B2, B6 si acid folic), bogat in carbohidrati si amidon, Fie ca este fiert (piure de de cartofi), sau la cuptor, in supa de legume, cartoful este foarte apreciat de majoritatea copiilor.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu